Reklama jest konieczna w większości branż. Jedną z nadrzędnych spraw jaką należy się zająć to dobór sposobnej formy reklamy twojej branży lub też produktu jaki sprzedajesz. Każda branża ma swoją specyfikę oraz charakterystyczną grupę docelową. Dla pewnych branż najbardziej odpowiednia będzie reklama zewnętrzna, przykładowo murale reklamowe, dla innych najlepszą postacią reklamy będą spoty telewizyjne a jeszcze inna branża będzie czerpała wielkie korzyści z reklamy na ulotkach. Nader często jeżeli nie najczęściej przedsiębiorstwa korzystają przy prowadzeniu kampanii reklamowych z kilku rodzajów reklam. Na przykład, jeśli mamy do czynienia z ogólnokrajową kampanią promującą dany produkt to bardzo często możemy zobaczyć w tej samej formule graficznej reklamy na bilbordach, w telewizji i w Internecie.
Projektując reklamy należy scharakteryzować grupę docelową. Potem na podstawie tej definicji dobierać rodzaje reklam, rodzaje miejsc ich zainstalowania lub emisji, ich charakter, język przekazu.