Wizerunek firmy komponuje się także poprzez graficzne elementy identyfikacji. Jest to pojęcie dużo szersze niż samo logo, chociaż ono jest zasadniczym elementem identyfikacji wizualnej firmy.
System wizualnej identyfikacji winien być dobrze przemyślany. Przede wszystkim musi oddawać charakter produktów jakie firma oferuje – czy to towarów czy usług.
Do graficznych składników identyfikacji zaliczamy: logo, kolorystykę, elementy grafiki. Mogą, aczkolwiek nie muszą, być to kształty produktów, opakowań a nawet charakterystyczne właściwości architektury.
Elementy wizualnej identyfikacji można zobaczyć internetowych witrynach firmowych, drukach firmowych, prospektach, katalogach, wizytówkach, odzieży roboczej (na przykład czapki robocze: https://www.nuka.pl/czapki-robocze).
Zmysł wzorku odbiera największą ilość informacji. Stąd plastyczne elementy identyfikacji są tak bardzo ważne. System graficznej identyfikacji firmy współtworzy – wraz produktami czy sposobem funkcjonowania – charakter przedsiębiostwa.