Witamina C – garść informacji

Witamina c jest dzisiaj najbardziej znaną witaminą. Nie istnieje to zaskakujące, ponieważ organizm potrzebuje witaminy c do ponad 300 funkcji. W rzeczywistości udowodniono, że witamina c pomaga chronić przed chorobami serca, rakiem oraz innymi poważnymi chorobami. Bez witaminy c organizm też nie byłby w stanie wyleczyć się. Dzieje się tak, albowiem witamina C jest nieodzowna do robienia kolagenu. Ilekroć dana osoba posiada skaleczenie lub uraz, to kolagen pomaga naprawić uszkodzenie, a bez wystarczającej ilości witaminy c byłoby toż prawie niemożliwe. Kolagen pełni wiele pracy w organizmie, w tym utrzymuje narządy w miejscu, a nie byłby w mieszkanie owego uczynić bez wystarczającej ilości witaminy C.

Witamina c jest również przeciwutleniaczem dla organizmu i pomaga lepiej wchłaniać inne witaminy i minerały. Na przykład kwas foliowy i żelazo potrzebują witaminy c, by zmaksymalizować swoją użyteczność. Im dużo witaminy c ma organizm, tym czystsza jest jego ochrona przed przeziębieniami oraz innymi powszechnymi dolegliwościami, a witamina c że nie zapobiec zarażeniu się wirusem, ale pomaga przyspieszyć proces zdrowienia.

Prawie wszystkie owoce i warzywa zawierają witaminę c, ale niektóre mają bardzo wyższą zawartość witaminy c niż inne. Żurawina i melony mają dużą zawartość witaminy c. W rzeczywistości owoce tropikalne mają najwięcej witaminy c ze wszystkich owoców. Ostra papryka jest jednym z najbogatszych źródeł witaminy c, jeżeli chodzi o warzywa. Im ostrzejsza papryka, tym większa jest zawartość witaminy c. Niestety, witamina c jest rozpuszczalna w wodzie, zatem mnóstwo warzyw traci swoją skuteczność jako dostawcy witaminy c, jeżeli są gotowane przez długi czas. Gotowanie na parze lub szybkie smażenie warzyw zapewnia zachowanie większej ilości witaminy c. Zalecaną dzienną ilość witaminy c można łatwo uzyskać, jedząc pięć porcji owoców i warzyw dziennie, jeżeli są one jedzone na surowo bądź szybko gotowane.

Suplementy witaminy C są niezwykle przydatne, żeby zapewnić ludziom wystarczającą ilość witaminy C. Natomiast przy zbilansowanej diecie ilość witaminy c, którą otrzymuje organizm, może być wystarczająca. Jeżeli jednakowoż dana osoba zaczyna czuć się zmęczona lub ospała, suplementacja witaminy C pomoże to przezwyciężyć. Nie ma niebezpieczeństwa zbyt dużej liczbie witaminy c, albowiem organizm po prostu wydala jej nadmiar.

https://podolog-warszawa.pro/usuwanie-odciskow/

Author: admin

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.