Od długiego już czasu największym generatorem wejść na strony internetowe jest wyszukiwarka Google. Tworzy ona średnio około 70-90% wejść. Trzeba uzupełnić, że Google generuje ruch
niezwykle pożyteczny, dlatego że internauta wchodzi na stronę WWW która znalazła się wysoko w wynikach wyszukiwania na frazę, która go interesuje. Przykładowo jeżeli wpisał on w pasek wyszukiwania frazę “tanie laptopy” to jest poważne prawdopodobieństwo, iż zamierza taki produkt nabyć. Takich osób jest ogromnie dużo. Jeśli sprzedajesz tanie laptopy i masz sklep internetowy na pierwszej stronie wyników na tą frazę (najlepiej pierwsza trójka), na twoją witrynę będzie wchodziło bardzo dużo internautów którzy, chcą kupić tani laptop.
Naturalnie w przypadku mocno komercyjnych fraz chętnych którzy chcą być wysoko w wynikach wyszukiwania jest bardzo dużo. Należy dysponować nade wszystko wiedzą ażeby znaleźć się w top10 na daną frazę w wyszukiwarce Google. Poza tym konieczny jest czas i odpowiednie zasoby sieciowe, sprzętowe i programowe. Jeśli nie jesteś ekspertem w dziedzinie pozycjonowania to oczywiście możesz możesz zająć się pozycjonowaniem twojej strony internetowej na trudną frazę, aczkolwiek zabierze to nader dużo czasu i zasobów. Kompetencję zdobywa się w dużej mierze w tej dziedzinie poprzez doświadczenie, uzyskiwane między innymi przez przeprowadzanie testów. W takim przypadku lepiej skorzystać z usług fachowca. Może to być freelancer lub agencja SEO. Będzie szybciej i taniej.
W jaki sposób szukać agencji SEO
Na rynku działa mnóstwo firm parających się pozycjonowaniem stron internetowych w wyszukiwarce Google. Jaką wybrać? Jak szukać odpowiedniej agencji?
Przede wszystkim powinno się dotrzeć do opinii obecnych lub byłych klientów takich agencji. Właściwymi miejscami do poszukiwań takowych opinii są fora internetowe. Można również wykonać sobie listę agencji na bazie wyników wyszukiwania w wyszukiwarce Google a następnie szukać uwag na temat agencji z tej listy. Sama wysoka pozycja w Google nie jest jeszcze wystarczającą rekomendacją, aczkolwiek świadczy o możliwościach danej agencji SEO. Jednakże przypuszczalnie jest niemało agencji, które nie są na pierwszej stronie w Google a robią dobrą robotę. Jeżeli chodzi o opinie w Internecie, i to dotyczy którejkolwiek branży, nie tylko pozycjonowania, trzeba starać się oddzielić opinie prawdziwe od tak zwanej szeptanki.
Czego wymagać od agencji SEO
Jeżeli wytypujemy jedną lub więcej agencji SEO, należy już od nich samych dowiedzieć się nieco więcej. Dobrze, żeby agencja zaprezentowała swoje możliwości w dziedzinie SEO na konkretnych przykładach. W przypadku agencji z pierwszej strony Google to może być zbędne. Pozycja w pierwszej dziesiątce na frazę taką jak “pozycjonowanie stron” dowodzi wysokich umiejętności w pozycjonowania witryn.
Agencja SEO powinna przedłożyć klarowną umowę, której podstawowym założeniem jest temat pozycji w wyszukiwarce Google na konkretne frazy. Celem może to być po prostu wzrost pozycji, może to być osiągniecie konkretnego przedziału na konkretną frazę bądź frazy. Ważne, ażeby zobowiązania agencji nie były enigmatyczne i rozmyte.
Należy oczekiwać analizy naszej strony internetowej oraz zaprezentowania ewentualnych wynikających z niej poprawek optymalizacyjnych, analizy stron internetowych konkurencji, prezentacji planu konkretnych działań, w temacie budowy profilu linków, zapewnienia monitoringu pozycji.
Agencja może ewentualnie wdrożyć optymalizację na stronie.