Uzyskaj dostęp do potencjalnych klientów dzięki Google

UzysDlaczego ruch z wyszukiwarek internetowych jest wielce wartościowy

Jeśli internauta wejdzie na twoją stronę internetową z wyszukiwarki, znaczy to, że najpewniej wprowadził w pasek wyszukiwania frazę lub słowo kluczowe, na którą twoja witryna WWW ma dobre pozycje. Większość internautów wchodzi na witryny WWW jedynie z pierwszej strony wyników wyszukiwań. Najczęściej są to frazy związane właśnie z działalnością przedsiębiorstwa. Czyli na stronę WWW wchodzą osoby, które świadomie poszukują danego słowa kluczowego lub frazy. Zasadniczo nie są to wejścia przypadkowe, ale ludzi zainteresowanych właśnie tym rodzajem produktu lub usługi jaki oferujesz na swojej stronie WWW.

W jaki sposób możesz umieścić twoją stronę WWW na pierwszej stronie wyników wyszukiwań wyszukiwarki Google na interesujące Ciebie słowa kluczowe lub frazy?

Są cztery sposoby.

Wypozycjonowanie witryny internetowej do pierwszej dziesiątki w wynikach organicznych

Miejsca na pierwszej stronie wyników organicznych są to cały czas najwartościowsze miejsca jeżeli chodzi o promocję i budowanie wizerunku strony internetowej. Prawdopodobnie dużo internautów chętniej klika na linki z wyników organicznych niż na reklamę kontekstową. Wysokie pozycje świadczą o wartości strony. Nieczęsto ktoś będzie pozycjonował stronę, która nie niesie w sobie wartości dla odbiorcy a tym samym ma niewielkie możliwości sprzedania usługi lub towaru albo rozpowszechnienia jakiejś idei.

Pojawiło się pojęcie SEO – czyli Search Engine Optimization, czyli optymalizacja pod kątem wyszukiwarek. Jest to dziedzina interdyscyplinarna, w skład której wchodzą: przynajmniej podstawy webmasteringuhtml/css, analiza wielu danych z sieci, konfiguracja serwerów, wiedza na temat domen internetowych, UX, copywriting, marketing.

Nagminnie używa się zamiennie terminów SEO oraz pozycjonowanie stron WWW. Nie jest to poprawne, ponieważ termin pozycjonowanie jest szersze, SEO jest częścią działań pozycjonowania. Na pozycjonowanie witryn internetowych składają się działania on site oraz off-site. On site to właśnie SEO, czyli optymalizacja strony. Off-site to po prostu linkbuilding, czyli zdobywanie odnośników do strony pozycjonowanej na innych witrynach internetowych.

Specjalista SEO powinien znać się na każdej kwestii pozycjonowania, jednakże już w tej dziedzinie wyodrębniają się osoby, które specjalizują się na przykład tylko w linkbuildingu.

Usługi specjalisty SEO to w aktualnych czasach nader pożądane usługi. Miejsce w pierwszej trójce wyników wyszukiwania, w tak zwanych serpach w Google to bardzo często przyczyna osiągnięcia sukcesu w biznesie.

Reklama kontekstowa w wyszukiwarce

W odróżnieniu od pozycjonowania w przypadku reklamy kontekstowej witryna WWW która ma być reklamowana jest na pierwszej stronie wyników od razu po włączeniu kampanii. Jest to wielce pomocne, jeżeli akurat zależy nam na czasie. Wyszukiwarka Google daje do dyspozycji nader rozbudowany panel, w którym można zoptymalizować kampanie zarówno pod kątem ruchu jak i kosztów. Wielce pomocnym narzędziem jest serwis z propozycjami słów kluczowych. Trzeba dodać że reklamy kontekstowe mogą być emitowane także w witrynach WWW sieci partnerskiej.

Mapy Google

Wyniki map Google wyświetlają się u góry strony wyników wyszukiwania. Mapy Google nie w każdym wypadku wyświetlają się. Na mapce umieszczone są punkty oznaczające miejsca będące odpowiedzią na słowo kluczowe lub frazę a poniżej dane tych miejsc.

Google Moja Firma

Google daje możliwość założenia strony-wizytówki swojej przedsiębiorstwa. Można tam umieścić poza podstawowymi danymi również odnośnik do witryny firmowej a także oferowane towary.

Google najczęściej używaną wyszukiwarką na globie

Wyszukiwarka Google jest najpopularniejszym serwisem w Internecie służącym do szukania informacji a dzięki temu największym źródłem ruchu dla stron WWW. Co jest powodem tej gigantycznej popularności?

Zadecydowały o tym dwie cechy. Sukces mógł zaistnieć tylko w sytuacji pojawienia się owych dwóch cech w jednym czasie.
Prostota
Generalnie koncepcja wyszukiwarek jest genialna. W pasek wyszukiwania wstawia się po prostu frazę związaną z interesującymi nas treściami. W rezultacie serwis wyświetla wylistowane linki do witryn internetowych które zawierają poszukiwane przez nas treści.
Przed wyszukiwarkami w Internecie królowały portale, które były katalogami odsyłaczy do różnych witryn w sieci. Były to bardzo rozbudowane witryny i wyszukiwanie nowych informacji mogło być nieco niełatwe. Należało zorientować się w budowie danego portalu, żeby znaleźć potrzebną informację. Portale były uzupełniane o sekcje własnych treści. Do współczesnych czasów te serwisy – o ile wcześniej nie upadły – przekształciły się właśnie w zbiory artykułów własnych a funkcja katalogowania w dużym stopniu została wyeliminowana. Natomiast w rozróżnieniu od portali wyszukiwarki zaproponowały coś innego. Co prawda wiele z nich było tak zaprojektowanych, że witryna wyglądała jak katalog stron internetowych, jednak sama wyszukiwarka w kwestii designu to było po prostu pole do wpisania szukanej frazy. Jeżeli chodzi o wyszukiwarkę Google to Google zrezygnowano z rozbudowanej strony głównej na rzecz minimalizmu. Na stronie głównej oprócz logo i pola wyszukiwania nie ma wiele więcej elementów. Jednakże same potężne możliwości wyszukiwarki starczają i przewyższają wysoce możliwości wyszukiwania informacji jakie oferowały portale w formule katalogów stron WWW.

Jakość wyników
Wyszukiwarka Google dawała bardzo odpowiednie wyniki. Poza tym liczba zaindeksowanych stron WWW znacząco przekraczała ilość zaindeksowanych witryn internetowych w każdym katalogu czy portalu.

https://semhub.pl/specjalista-seo/